Studio Westgeest | Bas en Ruth van de Wakker
2804
wp-singular,post-template-default,single,single-post,postid-2804,single-format-standard,wp-theme-bridge,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1200,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

“Het was een geweldige ervaring om het ontwerp in 3D middels virtual reality gepresenteerd te krijgen; dat gaf ons echt een beeld over de ruimtelijkheid.”

 

Onze bestaande uitbouw, die grotendeels in onze achtertuin stond, hebben wij in 2024 verplaatst, verbouwd en verduurzaamd. Hier hebben we Judith Westgeest en haar team gevraagd het project op te pakken, uit te tekenen en de bouw te begeleiden.

Omdat we zo min mogelijk stress wilden ervaren van de verbouwing hebben we besloten het project als geheel uit te besteden. We begonnen met het uitspreken van wensen die door Judith uitgewerkt werden op papier. Hieruit kwamen drie scenario’s en deze werden in 3D (ook middels virtual reality) aan ons gepresenteerd. Dit was een geweldige ervaring en een absolute aanrader omdat je dan echt een beeld krijgt over de ruimtelijkheid.

Judith stelde een aannemer voor, in ons geval Thedinga Bouw uit Velp. Naar ons idee ontstond hierdoor een geweldige driehoek. Wij als opdrachtgever, Judith en haar team als architect en technisch vertaler en Thedinga Bouw als aannemer en uitvoerder.

Key voor ons was, goede kwaliteit en communicatie. Van begin tot eind is alles goed en duidelijk afgestemd. Het project kende wat uitdagingen (zo kwamen we er achter dat sommige balken in de woonkamer verrot waren) en ook waren er externe factoren die het project uitdagender maakten. Door goede afstemming heeft dit tot een prachtig resultaat geleid. Als kers op de taart hebben we de kleurstellingen en verlichting door Judith haar designteam laten uitvoeren, waardoor eigenlijk de gehele benedenverdieping veel beter tot zijn recht kwam. Mooie materialen, prachtige afwerking en alles goed geïsoleerd.

Onze jaren ’30 woning heeft een volledige make-over gekregen en we zouden het met dit team zo nog eens doen. We zijn super tevreden hoe het gehele proces is verlopen.


Bas en Ruth van de Wakker

Benieuwd naar het project? Bekijk de projectpagina.